Friday, November 26, 2010

Attention to Mr/ Mrs CopyCat ~


Haa...lame gile aku tak update seposeng aku nie..nie baru nk meng'update' balik..Masuk-masuk terus post gambar cenggini. Bukan apa sebab aku terjumpa gambar aku kat satu blog time aku ber'blogwalking' and baca-baca penulisan geng-geng blogger. Yang tak bestnye watermark aku dah di remove dari gambar tu. Sendawa aku time tu. Ko buang watermark sekali pun bukan aku tak kenal foto yang aku amik. Foto still bleh trace kalau rajin ber'blogwalking' kat alam maya nie..Kalau artikel yang di 'copy paste' tu camne plak ek? Punya la susah cari idea dan ambil masa nak mengarang artikel, ada plak yang amik ko punya hasil keje.
Apakah perasaan anda jika hasil anda di plagiat ?

Hohoh..first time aku menulis kat sni..Apa-apa pun, kalau nak share/copy paste gambar aku. Ko kene berbudi bahasa la dengan aku. Pertama-tama, kenalah mintak kebenaran pastu watermark aku jangan la ko buang plak tau. Kalau ada artikel, ko kreditkanlah atas nama penulis tu. Ibarat macam ko nak kawin la jugak, kena mintak izin dengan family perempuan dulu. Takkan lah ko rembat bawa lari anak dia. No manner la tu. Sape yang tak marah kalau kakak/adik dia kene buat cenggitu. Silap-silap kene parang di ayah perempuan tu. Padan muka..

So ada faham ka?

2 comments:

CeritaSekupang said...

sampai watermark pun delete...sangat bersungguh untuk menciplak barang....hahaha....

seposeng karat said...

itu namenye rajin..hahah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...